High Intensity Interval Traing

High Intensity Interval Traing (HIIT) is zeer efficiënt als je vet wilt verbranden en tegelijkertijd krachtiger wilt worden. Uit enkele wetenschappelijke onderzoeken is namelijk gebleken dat een workout van 4 tot 6 maal 60 seconden sprinten (met steeds een rustperiode van een minuut ertussen), veel effectiever is dan een workout van een uur continuïteit training. In een Amerikaans onderzoek kwam men tot de conclusie dat, na zes weken, de groep met de intervaltraining veel meer vet had verbrand dan de controlegroep. Ook was er reeds een klein verschil waar te nemen naar explosiviteit en spier-uithoudingsvermogen..

HIIT bestaat uit kortdurende intensieve oefeningen, afgewisseld met korte pauzes van actief herstel of volledige rust. De krachtoefeningen en de rustpauzes kunnen dus variëren en hangen af van hoe goed je getraind bent. Ben je een beginner, dan zullen de rustpauzes wat langer zijn. Ben je goed getraind, dan kan je de lat lekker hoog leggen. Nog een voordeel van HIIT is dat je geen toestellen nodig hebt. Je gebruikt je eigen lichaam als gewicht. Jump squats, sprintjes, push-ups en jumping jacks zijn enkele voorbeelden van oefeningen die gebruikt kunnen worden tijdens de workout.

Ben je benieuwd geworden of HIIT iets voor jou is? Probeer het nu en neem contact op met Courtney op het nummer 0495269728.

Maak een afspraak

via onze handige online-tool

Afspraak maken met Praktizon